2011. október 27., csütörtök

Gloria Copeland. Várd el, hogy meghallod Isten hangját



János 10,27 Az én bárányaim hallják és figyelnek az én hangomra, és én ismerem őket, és ők követnek engem. (Amplified Bible)

Olyan sok hívő bizonytalan afelől, hogy vajon képesek-e meghallani Istent, felismerni az Ő hangját? Mindig aggódva gondolnak arra, vajon megértik-e azt, amit Isten szelleme beszél hozzájuk?

Ők azok a hívők, akik még nem ismerték fel azt a tényt, hogy számukra adatott kiváltságként képesek a Szent Szellem hangját meghallani. (Római levél 8,14) A teendőnk csupán annyi, hogy gyakoroljuk ezt a képességünket. Mégpedig úgy, hogy hit által elfogadjuk ezt, és olyan helyzetbe hozzuk magunkat, amiben már képesek vagyunk hallani.

Az ördög újabb próbálkozásakor, mikor azt akarja elhitetni veled, hogy nem vagy alkalmas erre, emlékezz Jézus szavaira: képes vagy megismerni Isten hangját!

Jézus azt állítja, hogy az Ő bárányai meghallják és felismerik a hangját, idegen hangot pedig nem követnek. Ez az ígéret bizony neked szól. Már ma! És abban is biztos lehetsz, hogy Isten Szelleme soha nem fog Isten írott szavával ellentétesen vezetni. (János evangéliuma 16,13.) Persze ha még nem ismered eléggé az Igét, akkor valóban nehezen tudod megkülönböztetni és felismerni, amikor Ő beszél hozzád.

Légy még bensőségesebb viszonyban Isten Igéjével! Ismerd meg még jobban, úgy, hogy elmélkedsz az Igén, kutatod, tanulmányozod. Te is kövesd a Józsuénak adott parancsot: elmélkedj az Igén éjjel és nappal. Cselekedj Isten beszéde alapján, akármit is találsz az Igében. Amit pedig megismertél ebből, azonnal ültesd át a gyakorlatba, és tettekben is kövesd Isten szavát. De ne csak akkor, mikor ez könnyű, hanem a nehéz helyzetekben is!

Az által, hogy mindig engedelmeskedsz Isten Igéjének, érett kereszténnyé fogsz válni, és a belső füled ráhangolódik a Szellem hangjára. Hamarosan olyan könnyen fel fogod ismerni, amennyire a legközelebbi barátod hangját.

Ne tekintsd képtelenségnek többé ezt, hanem várd el mostantól, hogy hallod Őt.

Már csak az a dolgod, hogy élesítsd szellemi füleidet azáltal, hogy Isten Igéjével töltöd az idődet!

Fordította: Orbán Tibor
Kenneth Copeland: Faith to faith c. könyvéből
K. Copeland Ministry által engedélyezett fordítás

Olvasásra javasolt ige: János evangélium 10,1-9.

Ján 10:1 Bizony, bizony mondom néktek: Aki nem az ajtón megy be a juhok aklába, hanem másunnan hág be, tolvaj az és rabló.
Ján 10:2 Aki pedig az ajtón megy be, a juhok pásztora az.
Ján 10:3 Ennek az ajtónálló [ajtót] nyit; és a juhok hallgatnak annak szavára; és a maga juhait nevökön szólítja, és kivezeti őket.
Ján 10:4 És mikor kiereszti az ő juhait, előttök megy; és a juhok követik őt, mert ismerik az ő hangját.
Ján 10:5 Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak attól: mert nem ismerik az idegenek hangját.
Ján 10:6 Ezt a példázatot mondá nékik Jézus; de ők nem értették, mi az, amit szól vala nékik.
Ján 10:7 Újra monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy én vagyok a juhoknak ajtaja.
Ján 10:8 Mindazok, akik előttem jöttek, tolvajok és rablók: de nem hallgattak rájok a juhok.
Ján 10:9 Én vagyok az ajtó: ha valaki én rajtam megy be, megtartatik és bejár és kijár majd, és legelőt talál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése