2011. november 30., szerda

Ige: Az imádság meghallgatásának a feltétele


„Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit” (Zsolt. 37,4)

Az Úr Jézus kijelenti, hogy hogyan tudom beteljesíteni Isten igéjét: „Ha énbennem maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és meglesz az néktek” „És akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban. Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt” (Ján. 15,7; 14,13-14)

Az apostolon keresztül megerősíttetik az ígéret: „És akármit kérjünk, megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat tesszük, amik kedvesek előtte. Ez pedig az ő parancsolata, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, amint megparancsolta nékünk. És aki az ő parancsolatait megtartja, az Őbenne marad és Ő is abban; és abból ismerjük meg, hogy bennünk marad, abból a Szellemből, amelyet nékünk adott” (1 Ján. 3,22-24)

Mert ez a Szellem az Úr Jézust dicsőíti minden időben és minden helyzetben, és csak Őróla tesz bizonyságot: „De mikor eljő amaz, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra. És Az engem dicsőít majd...” (Ján. 16,13-14)

És „...Ő tesz majd én rólam bizonyságot” (Ján. 15,26)

Ez pedig akkor teljesedik be, amikor a Szent Szellem rátok száll, és rajtatok megnyugszik: „És ímé én elküldöm tireátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig ...akkor felruháztattok mennyei erővel” (Luk. 24,49)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése