2011. november 30., szerda

Ige: Az Úr neve


Erős torony az ÚR neve, oda fut az igaz, és védelmet talál” (Péld. 18,10)

S ez a NÉV nem más, mint maga az Úr: „Az ÚR az én kőszálam, váram és megmentőm, Istenem, kősziklám, nála keresek oltalmat, pajzsom, hatalmas szabadítóm, fellegváram!” (Zsolt. 18,3)

Őhozzá kiált Dávid minden helyzetben: „A föld végéről kiáltok hozzád, mert elepedt a szívem. Vezess el engem a kősziklára, mert az igen magas nekem! Mert te vagy az én menedékem, s erős tornyom az ellenség ellen” (Zsolt. 61,3-4)

Ő a Seregek Ura: „A Seregek Ura velünk van, Jákób Istene a mi várunk. Szela” (Zsolt. 46,8)

Az Ő nevének dicsérete kedves Isten előtt: „Dicsérem az Istennek nevét énekkel, és magasztalom hálaadással. És kedvesebb lesz az Úr előtt az ökörnél, a szarvas és hasadt körmű tuloknál” (Zsolt. 69,31-32)

S aki megtér, annak ezt tanácsolja a próféta: „Ezeket a szavakat vigyétek magatokkal, amikor megtértek az Úrhoz! Mondjátok néki: Bocsáss meg minden bűnt! És fogadd el azt, ami jó, és ajkaink tulkaival áldozunk néked” (Hós. 14,3)

S erről a NÉV-ről tesz bizonyságot az apostol: „Általa (azaz: Jézus krisztus által) vigyük Isten elé a dicsőítés áldozatát mindenkor, azaz nevéről vallást tévő ajkaink gyümölcsét” (Zsid. 13,15)

Erre a NÉV-re jön Isten válasza „Mivelhogy ragaszkodik hozzám, megszabadítom őt, felmagasztalom őt, mert ismeri az én nevemet!” (Zsolt. 91,14)

Így tesz vallást Istenről Dávid: „Azért te benned bíznak, a kik ismerik a te nevedet; mert nem hagytad el, Uram, a kik keresnek téged” (Zsolt. 9,11)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése