2011. szeptember 24., szombat

Ige: Az alapról


„Eltöröltem álnokságaidat (és hűtlenségedet), mint felleget, és mint felhőt, bűneidet; térj én hozzám, mert megváltottalak. Örüljetek egek, mert az Úr végbe vitte, kiáltsatok (és harsogjatok) földnek mélységei, ujjongva énekeljetek hegyek, erdő és benne minden fa; mert megváltá az Úr Jákóbot, és megmutatja dicsőségét Izráelen.


Így szól az Úr, megváltód és alkotód anyád méhétől fogva: Én vagyok az Úr, aki mindent cselekszem (és mindent alkottam). Aki az egeket egyedül kifeszítem, és kiszélesítem a földet magamtól (és magam tettem szilárddá a földet); Ki a hazugok (és csalók) jeleit megrontja (és semmivé teszi), és a varázslókat megbolondítja, a bölcseket megszégyeníti (és meghátrálásra kényszeríti), és tudományukat bolondsággá teszi. Én váltom valóra szolgáim beszédét, és megvalósítom követeim tanácsát.


Aki így szól Jeruzsálemnek: Lakjanak benne! És Júda városainak: Megépíttessenek! És romjait felállatom (helyreállítom)! Ki ezt mondja a mélységnek: Száradj ki! És kiapasztom (és kiszárítom) folyóvizeidet! Ki Círusnak ezt mondja: Pásztorom! Ki véghezviszi minden akaratomat (és ő minden kívánságomat teljesíti), és ezt mondja Jeruzsálemnek: Megépíttessék! És a templomnak: Alapja vettessék!” (Ésa. 44,22-28).


Pál apostolon keresztül jelenti ki az Úr, hogy az alap már megvettetett, a prófécia beteljesedett: „Az Istentől nekem adott kegyelem szerint, mint bölcs [gondos] építőmester, alapot [fundamentumot] vetettem, de más épít rá. Vigyázzon azonban mindenki [nézze meg; nézzen utána; folyton ügyeljen arra], hogyan [mi módon] épít rá.


Mert más alapot [fundamentumot] senki sem vethet a meglevőn kívül, [a lerakott alapon kívül, amely egyszer vettetett; mint ami már megvan] amely a Jézus Krisztus” (1Kor. 3,10-11)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése